PEOPLE HR & ACADEMY
Kurumlara Psikolojik Danışmanlık
Kurumların çalışanlarının hem çalışan hem insan olmaya dair doyumlarını artırmalarının iş yerindeki performans verimliliklerini arttırdığı bilinmektedir. Buna bağlı olarak birçok kurum, çalışanları için psikolojik danışmanlık desteği sağlayacak işbirlikleri gerçekleştirmektedir.
Kurumlar çalışanlarının esenliği için psikolojik destek alabilmeleri adına bireysel seans anlaşmaları gerçekleştirebilecekleri gibi, talep edilen konularda (zaman yönetimi, psikolojik esneklik, mükemmeliyetçilik vb.) saatlik ya da günlük eğitim desteği de alabilmektedirler.

Neden Kurumsal Psikolojik Danışmanık?
- ILO raporlarına göre; yıllık küresel GSMH ‘nın %1 – 3,5 ‘i strese bağlı harcamalara ayrılıyor. 41 milyon Avrupalı, strese bağlı sağlık sorunlarından şikâyetçi. ABD’de çalışanların %26’sı tükenme ve stres belirtileri gösteriyor.
- OECD verileri, fiziksel bir yaralanmaya ya da hastalığa bağlı olarak işe gelinmeyen gün sayısını ortalama 6; kaygı, stres ve bağlantılı psikolojik rahatsızlıklar nedeniyle işe gelinmeyen ortalama gün sayısını 25 olarak bulgulamıştır.
Kuruma Katkıları Nelerdir?
- Bir kurumun, çalışanlarına psikolojik destek hizmeti sunması, çalışanların kuruma olan aidiyetini güçlendirir.
- İş ve özel hayat arasındaki dengeyi kuran, bu dengenin kurulması için olanaklar sağlayan kurumlar verimliliklerini önemli oranda artırırlar.
- İş memnuniyeti artar.
- Olumlu bir kurum atmosferi oluşur.
- Psikolojik kökenli oluşan sağlık harcamaları ve iş kaybı azalır.
- Kurum içi iletişim süreçleri olumlu yönde gelişir.
Çalışanlar Ne Kazanırlar?
- Yaşam kalitesini olumlu etkiler
- İş ve özel yaşamını etkileyen sorunları çözme becerileri kazanır
- İş ve özel hayat dengesini kurmayı öğrenir.
- Kişisel hedef ve kaynaklarını keşfeder.
- İş ve özel yaşamına yön verme fırsatını ve cesaretini kazanır.
Yöneticiler ve Yönetici Adayları Ne Kazanır?
- Liderlik ve iletişim becerileri gelişir.
- Profesyonel ve kişisel hedeflerini entegre ederler.
- Kişisel engelleriyle ilgili farkındalıklarını arttırır çözüm için ne yapması gerektiğini öğrenirler.
- Zamanlarını daha iyi yönetme becerisini kazanırlar.
- Kişisel hedef ve stratejilerini kurumları ile bütünleştirmeyi sağlarlar.
